Autóklíma javítás és szervizelés a Méta Autószerviznél

Autóklíma javítás és szervizelés a Méta Autószerviznél

Budapesti autószervizünkben teljeskörű javítási, illetve szervizelési szolgáltatásokkal várunk, ha az autód klímarendszeréről van szó.

Sokan nem tudják, hogy egy elég bonyolult és komplex rendszerről van szó, így bizony eljöhet az a pont, amikor javítási munkálatokat kell elvégezni a klímán; de az is megeshet, hogy ez nem lehetséges, akkor viszont már cserélni kell bizonyos alkatrészeket.

Klíma szerviz szolgáltatásainkon belül készen állunk az elöregedett, korrodált, repedt, illetve törött klímacsövek javítására és cseréjére is, akárcsak a klímakompresszor expanziós szelep, nyomáskapcsolók és a belső elpárologtató, illetve kondenzátor beszerzésére és beszerelésére.

Tehát, szinte minden autóklímához kapcsolódó alkatrésznek a cseréjét vállaljuk, a klímahűtőtől egészen a tömítésekig.

Klímakompresszor javítása szervizünkben

A klímakompresszor a klímarendszer – mondhatni – szíve-lelke.

Ugyanis ez az alkatrész juttatja el a hűtőközeget a kondenzátorba, méghozzá úgy, hogy nagy nyomáson belepréseli.

Így tehát, ha a kompresszor nem működik, akkor a klíma sem fog hűteni.

Ha a probléma feltételezhetően innen ered, akkor műszeres diagnosztikával feltárjuk a hiba pontos forrását, hiszen akár az is előfordulhat, hogy nem a klímakompresszor a rossz, hanem például a mágnes kuplung.

Viszont fontos, hogy nem kell egyből megijedni, mert nem minden esetben szükséges cserélni a kompresszort.

Milyen jelei vannak, ha az autóklíma javításra, szervizelésre szorul?

A leggyakoribb panasz, ami jellemzően javítást, vagy valamelyik alkatrész cseréjét vonja maga után – persze nem kizárólagosan – az, ha a klíma nem hűt eléggé.

Az első lépés – minden esetben, akkor is, ha kifejezetten klímatöltésre érkeztél –, hogy rámérünk a klímarendszer állapotára, a hűtőközeg nyomására és a szellőzőből kilépő hőmérsékletre.

Ha a hűtőrendszer teljesen üres, akkor elengedhetetlen a nyomáspróba elvégzése, amit száraz nitrogénnel végzünk.

Kezdjük az egyszerűbb esettel: a nyomáspróba sikeres, tehát akkor minden rendben van a rendszerrel, lehet tölteni.

Viszont, ha a klímarendszer nem tartja meg a tesztelésre betöltött száraz nitrogént, tehát valahol szivárog, az azt jelenti, hogy a nyomáspróba nem sikerült, és valami probléma van.

Ugyanakkor, az is lehetséges, hogy azért nem hűt kellőképpen a klíma, mert nem elég benne a töltés: ez modern autókban körülbelül 500 gramm szokott lenni, de ha akár csak 100 gramm is hiányzik belőle, máris kevésbé fog hűteni, ilyenkor klíma töltésre van szükség.

Sikertelen nyomáspróba esetén: ellenőrzés és árajánlat adás

Ha a nyomáspróba minimális szivárgást mutatott, amit sem szivárgáskereső műszerrel, sem szivárgáskereső szerrel nem lehet megtalálni, akkor festéssel kell feltárni a hibát.

Ilyenkor ideiglenesen, UV festékkel színezett hűtőközeggel töltjük fel a klímát, és a szivárgás mértékétől függően pár nap, esetleg egy hét múlva vissza kell jönni hozzánk egy ingyenes ellenőrzésre.

Az ellenőrzés során egy speciális UV lámpával megvilágítjuk a klímarendszer látható részeit, és UV szemüveggel megkeressük a szivárgási pontokat.

Így tehát, ha megtaláltuk a szivárgás helyét, egy részletes, online árajánlatot küldünk meg részedre, ami tartalmazza a munkadíjat, illetve a cserélt, vagy javított alkatrész árakat is.

Mivel az egyedi árajánlatot e-mailben küldjük ki, így azt alaposan át tudod nézni, és online el is tudod fogadni; erről mi azonnal értesülünk, majd ezt követően munkatársunk felveszi Veled telefonon a kapcsolatot időpontegyeztetés céljából.

Autóklíma javítás, szerviz

Elpárologtató csere – utastéri, műszerfal kiszerelés Normaidős, Autodata alapján
Elpárologtató csere – motortéri Normaidős, Autodata alapján
Klímakompresszor csere – hűtőközeg lefejtése nélkül Normaidős, Autodata alapján
Klímakompresszor meghajtás csere Normaidős, Autodata alapján
Klímakompresszor nyomásszabályozó szelep – hűtőközeg lefejtése nélkül Normaidős, Autodata alapján
Klímacső csere Normaidős, Autodata alapján
Klíma o gyűrű csere Normaidős, Autodata alapján
Klíma nyomáskapcsoló csere Normaidős, Autodata alapján

Klíma gondokkal is fordulj hozzánk bátran!

Klíma gondokkal is fordulj hozzánk bátran!

Ha úgy érzed, hogy az autóklímád szervizelést, vagy valamilyen javítást igényel, akkor jelentkezz be autószervizünkbe átvizsgálásra, ami után mi egyedi árajánlatot készítünk Neked, és online is megküldjük részedre!

Autóklíma javítás és szervizelés a Méta Autószerviznél

Autóklíma javítás és szervizelés a Méta Autószerviznél

19. kerületi autószervizünkben várunk Téged is, ha klíma javításra, vagy klíma szervizelésre lenne szükséged! Kompresszor, csövek, kondenzátor? Nem gond! Bízd ránk!

Az autóklíma tisztítása és töltése szervizünkben gyerekjáték!

Az autóklíma tisztítása és töltése szervizünkben gyerekjáték!

A klíma tisztítása elsősorban az egészséged miatt, illetve a kellemetlen szagok elkerülése végett fontos, a töltés pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy jól működjön a klímád!

További hasznos cikkek autóklíma töltés, javítás témakörben

Miért nem érdemes bolti spray-vel tisztítani a klímát?

Miért nem érdemes bolti spray-vel tisztítani a klímát?

Az világos, hogy tisztítani kell a klímát, de mikor és hogyan? Érdemes házi megoldásokkal próbálkozni? Ha nem profikra bízod, akár az egészséged is múlhat rajta!

Milyen gyakran kell tisztíttatni az autóklímát?

Milyen gyakran kell tisztíttatni az autóklímát?

A nyári melegben életmentő lehet a klíma, azonban annak karbantartására is oda kell figyelni, ha nem akarunk egész nyáron megfázásos, allergiás tünetekkel küszködni.