A rettegett vezérműszíj-szakadás: ez tényleg súlyos probléma

A rettegett vezérműszíj-szakadás: ez tényleg súlyos probléma

Nem csoda, hogy sokaknak még a gyomra is görcsbe rándul, hogyha a vezérműszíj szakadásáról esik szó, ugyanis ez tényleg az a fajta hiba, amivel egy autós sem szeretne szívesen találkozni.

A vezérműszíj szakadása hihetetlen károkat képes okozni, akár a motort is tönkre tudja tenni, így jogos az előbbiekben említett félelem.

Szerencsére ez egy elkerülhető probléma, csupán megfelelő karbantartás szükséges hozzá.

Cikkünkben körüljárjuk, hogy milyen károkat okozhat egy elszakadó vezérműszíj, továbbá azt is elmondjuk, hogyan kerülhetjük el ezt a problémát.

Miért olyan nagy gond, ha elszakad a vezérműszíj?

Jogosan merül fel benned a kérdés, hogy miért „veszedelmesebb” ez a probléma, mint másféle meghibásodások?

Természetesen az egyik nagy gondot az okozza, hogy vezérműszíj hiányában az autó mozgásképtelenné válik, hiszen vezérlés nélkül nincs, ami összehangolja a dugattyúk és szelepek működését.

Sajnos az csak a kisebb baj, hogy nem tudunk közlekedni a kocsival, a nagyobb probléma a motorban keletkező kár, ugyanis a vezérműszíj szakadásakor nem csak a szíj lesz pótolandó, javítandó alkatrész.

Ha elszakad a vezérműszíj, az képes kárt okozni a dugattyúkban, szelepekben, hengerfejben, hajtókarban, de súlyos esetben még a motorblokk is sérülhet.

Ezek javítása egyrészt nem minden esetben lehetséges és érdemes, másrészt, még ha kivitelezhető is, akkor is hatalmas, több százezres költségekkel kell számolnunk.

Mit tehetünk a probléma elkerülése érdekében?

Mit tehetünk a probléma elkerülése érdekében?

Bár a vezérműszíj-szakadás tényleg borzasztó károkat képes okozni, szerencsére egy kis odafigyeléssel ez elkerülhető.

A megoldás a rendszeres karbantartásban rejlik: a vezérműszíjak általában 60.000-120.000 kilométer közötti intervallum után cserélendők.

Az intervallum azért ilyen széles, mert autótípusonként eltér a pontos szám, ami a maximális futásteljesítményt jelöli: a pontos adatokról a szervizkönyvből vagy a szerelődtől kaphatsz információt.

Ha eléred a fent említett kilométerszámot az utolsó cserét követően, vagy a csere óta eltelt 5 év, akkor mindenképp kérned kell egy időpontot vezérléscserére.

Hidd el, ez a karbantartási művelet megéri, és tekintheted akár kötelezőnek is, ugyanis sokkal, de sokkal többe kerülne egy új motor az autódba, mint egy vezérműszíjcsere.

Vezérléscsere a Méta Autószervizben

Reméljük, a fentebb említettek fényében Te is komolyan fogod venni a vezérléscserét.

Amennyiben igen, ránk mindenképpen számíthatsz!

19. kerületi műhelyünkben kortól, márkától és típustól függetlenül vállaljuk autódat, ha vezérléscserére vagy egyéb javítási, karbantartási műveletre van szükséged.

Nálunk nem kell tartanod a váratlan fordulatoktól és költségektől: mivel nálunk az ügyfél az első, mindig előre fogunk tájékoztatni a várható költségekről, és arról is, hogy mennyi idő lesz várhatóan a szerelés időtartama, így semmilyen szempontból nem lesz zsákbamacska a javítás.

Kérj hozzánk bátran időpontot: hívhatsz minket telefonon, vagy akár el is jöhetsz hozzánk személyesen!