Baj van a lengéscsillapítóval? Irány a szerelő!

Baj van a lengéscsillapítóval? Irány a szerelő!

A lengéscsillapítók problémája nem kellemes, és nem is igazán érdemes halogatni a javítását.

A lengéscsillapítók komoly szerepet játszanak abban, hogy az autót biztonságosan az úttesten tartsák, így a saját érdekünk, hogy mielőbb megfelelő állapotba hozzuk egy esetleges rongálódás esetén.

Cikkünkben bemutatjuk, hogyan ismerheted fel a lengéscsillapítók problémáját, és azt is, hogy hogyan zajlik az ilyenkor szükséges javítás!

A hibás lengéscsillapító jelei

Ahogy már említettük, a lengéscsillapítók biztosítják a megfelelő kapcsolatot az úttesttel, így a meghibásodása esetén az autó úttartásából és/vagy a jármű bizonytalan kanyarodásából ismerhető fel legegyszerűbben.

Ha azt érzed, hogy:

  • megálláskor az autó szokatlanul erősen rugózik, akkor szinte biztosan a lengéscsillapítók lesznek a probléma forrásai;
  • kanyarodás közben az autó nem elég stabil (a szokásostól nehezebb a megfelelő íven haladni), az szintén lehet a lengéscsillapítók hibája.

Ezeken felül az is egy árulkodó jel, hogyha a gumik nem egyenletesen kopnak, melyek közül az ún. kagylós (tehát foltokban jelentkező) kopás a rossz lengéscsillapítók miatt alakul ki.

Hogyan zajlik a lengéscsillapítók szervize?

Értelemszerűen első lépésben mindenképp a problémák fontos forrásának megkeresése, a gondok feltárása zajlik, melyhez egy előzetes mechanikai felmérést és egy speciális berendezéssel történő felmérést alkalmazunk.

A mechanikai vizsgálat során átnézzük alaposan, hogy van-e valami szemmel látható eltérés: például, hogy a lengéscsillapító olaja folyik-e.

A műszeres mérés már egy sokkal pontosabb, összetettebb folyamat: ennek során műszerrel nézzük meg az eltéréseket, így a legkisebb hibára is fény derül.

A mérés végeztével tudjuk megállapítani azt, hogy lehetséges-e a lengéscsillapítók javítása, vagy teljes csere szükséges.

Csere vagy javítás?

Csere vagy javítás?

Cserét csakis abban az esetben javaslunk, hogyha kisebb eltérést találunk, mely valóban biztonságosan javítható, és tökéletesen tud majd funkcionálni a lengéscsillapító a későbbiekben.

Ilyen eset lehet például a szilentek problémája, melyet valóban egy gyors csere segítségével orvosolni lehet.

A komolyabb gondok esetén már más a helyzet: a műszeres mérés során információt kapunk az alkatrészről, melyet egy százalékos értékkel fejez ki.

A csere határa az első (kormányzott) kerekek esetében 40%, a nem kormányzott hátsó kerekek esetén maximum 20%.

Bár a csere összegben többe kerül, mint a javítás, ezekben az esetekben saját érdeked, hogy megtedd a valódi javításhoz szükséges lépéseket, különben a biztonságoddal játszol, és feleslegesen költöd majd a pénzt a következő javításra is.

Lengéscsillapító csere a Méta Autószervizben

A lengéscsillapítók cseréje nálunk alapműveletnek számít az autó típusától függetlenül.

Légrugós és hidraulikus autókon is vállaljuk ezt a műveletet, így bátran kereshetsz minket, hogyha úgy érzed, valami nem stimmel az autóval!

Időpontot telefonon kérhetsz, de ha van kedved és időd, személyesen is meglátogathatsz minket műhelyünkben!