Hogyan zajlik a fékek ellenőrzése?

Hogyan zajlik a fékek ellenőrzése?

A fékrendszer kétségtelenül az egyik legfontosabb berendezése az autónak, hiszen ezáltal válik kontrollálhatóvá a sebesség.

Azonban a fékek folyamatos ellenőrzésre, karbantartásra szorulnak, ha azt akarjuk, hogy valóban a lehető legnagyobb védelmet nyújtsák számunkra.

Hogyan zajlik egy fékellenőrzés?

A fékek ellenőrzése rutinműveletnek számít.

A fékek javításának első lépése mindig egy részletes állapotfelmérés, melynek során nem csak a féktárcsák, hanem a teljes fékrendszer átvizsgálásra kerül, beleértve az átvivő rendszert és a vezérlőberendezést is.

A fékbetét cseréje akkor szükséges, ha az elkopott, a fékrendszer egyéb beállítására vagy szerelésére pedig akkor kerül sor, hogyha rendellenes működést tapasztalunk vele kapcsolatban.

Milyen gyakran szükséges ellenőriztetni a féket?

Az éves karbantartás kihagyhatatlan részét képezi a fékek ellenőrzése, pontosan úgy, mint például az olajcsere is.

Magyarul tehát a fék ellenőrzése évente egyszer, vagy 10 000 kilométerenként megejtendő feladatnak számít.

Ettől gyakrabban csak akkor kell meglátogatni a szerelőt a fékrendszer miatt, hogyha időközben a műszerfalon fékrendszeri hibára utaló jelzés gyullad fel, vagy észlelünk a fékek hibájára utaló jeleket.

Honnan tudhatom, hogy gond van a fékkel?

Honnan tudhatom, hogy gond van a fékkel?

Lévén, hogy a fékeket még a legrövidebb közlekedés során is használjuk, biztosan észre fogjuk venni, hogyha javításra szorul a fékrendszer.

Íme, néhány konkrétum, melyek közül, ha valamelyiket észleljük, mindenképpen keressünk fel autószerelőt!

  • Rángat az autó fékezés közben.
  • A kormánykerék rázkódik, amikor lenyomjuk a fékpedált.
  • A féktáv megnövekszik, tehát hosszabb utat kell megtennünk ahhoz, hogy adott sebességről nullára lassuljunk, mint korábban.
  • Fékezés (vagy bizonyos esetekben gyorsulás) közben az autó jobbra vagy balra húz.
  • Szokatlan, csörömpölő vagy épp csikorgó hangokat hallunk fékezés közben.
  • Ha a műszerfalon felgyullad a fékhibát jelző lámpa, akkor azonnal irány a szerelő!

Kire bízzuk a fékszerelést?

Egyet gyorsan szögezzünk le: a fékrendszer szerelése, karbantartása nem az a művelet, melyet otthon, a garázsban megcsinálunk!

Nincs azzal semmi baj, ha valaki lelkesen érdeklődik az autószerelés iránt, ám egy közúton közlekedő jármű esetén a fékeket csakis szakértőre szabad bízni, hiszen nem túlzunk, ha azt mondjuk, hogy élet-halál kérdésről van szó.

Egy rossz fékrendszer rendkívül balesetveszélyes, így csakis a megfelelő műhelyben javítandó a saját és a közlekedés egyéb résztvevőinek épsége érdekében.

Fékjavítás, fékcsere árak

Fékbetét csere / garnitúra első 9 500 Ft
Fékbetét csere /garnitúra hátsó tárcsafék 11 900 Ft
Fékbetét csere /garnitúra hátsó dobfék 17 900 Ft
Féktárcsa csere (betéttel) / garnitúra 1. kategória 11 900 Ft
Féktárcsa csere (betéttel) / garnitúra 2. kategória 17 900 Ft
Fékcső csere (flexibilis) 6 900 Ft / darab
Fékcső csere (fix fm) 9 500 Ft / darab
Fékmunkahenger csere, tárcsafék csúszó 10 700 Ft-tól
Fékmunkahenger csere, dobfék 23 900 Ft
Fékmunkahenger csere, tárcsafék (mono) 11 900 Ft-tól
Fékfolyadék csere 11 900 Ft
Diagnosztikai légtelenítés 11 900 Ft
Fékfolyadék pótlás, légtelenítés /darab  

Fékjavítás a 19. kerületben

Szervizünk szakemberei elkötelezettek a hivatásuk iránt, így biztos lehetsz benne, hogy nálunk a lehető legjobb kezekben lesz az autód!

A 19. kerületben várunk szeretettel, hogyha konkrét problémával, továbbá akkor is, ha rutin karbantartásra érkezel hozzánk.

Cégünk kiemelt figyelmet fordít az ügyfelek kényelmére, így komfortos, tiszta közegben várhatod majd az autód elkészültét.

A biztonság az első!

Csakis profikra bízd az autódat!