Hogyan zajlik a fékek ellenőrzése?

Hogyan zajlik a fékek ellenőrzése?

A fékrendszer kétségtelenül az egyik legfontosabb berendezése az autónak, hiszen ezáltal válik kontrollálhatóvá a sebesség.

Azonban a fékek folyamatos ellenőrzésre, karbantartásra szorulnak, ha azt akarjuk, hogy valóban a lehető legnagyobb védelmet nyújtsák számunkra.

Hogyan zajlik egy fékellenőrzés?

A fékek ellenőrzése rutinműveletnek számít.

A fékek javításának első lépése mindig egy részletes állapotfelmérés, melynek során nem csak a féktárcsák, hanem a teljes fékrendszer átvizsgálásra kerül, beleértve az átvivő rendszert és a vezérlőberendezést is.

A fékbetét cseréje akkor szükséges, ha az elkopott, a fékrendszer egyéb beállítására vagy szerelésére pedig akkor kerül sor, hogyha rendellenes működést tapasztalunk vele kapcsolatban.

Milyen gyakran szükséges ellenőriztetni a féket?

Az éves karbantartás kihagyhatatlan részét képezi a fékek ellenőrzése, pontosan úgy, mint például az olajcsere is.

Magyarul tehát a fék ellenőrzése évente egyszer, vagy 10 000 kilométerenként megejtendő feladatnak számít.

Ettől gyakrabban csak akkor kell meglátogatni a szerelőt a fékrendszer miatt, hogyha időközben a műszerfalon fékrendszeri hibára utaló jelzés gyullad fel, vagy észlelünk a fékek hibájára utaló jeleket.

Honnan tudhatom, hogy gond van a fékkel?

Honnan tudhatom, hogy gond van a fékkel?

Lévén, hogy a fékeket még a legrövidebb közlekedés során is használjuk, biztosan észre fogjuk venni, hogyha javításra szorul a fékrendszer.

Íme, néhány konkrétum, melyek közül, ha valamelyiket észleljük, mindenképpen keressünk fel autószerelőt!

  • Rángat az autó fékezés közben.
  • A kormánykerék rázkódik, amikor lenyomjuk a fékpedált.
  • A féktáv megnövekszik, tehát hosszabb utat kell megtennünk ahhoz, hogy adott sebességről nullára lassuljunk, mint korábban.
  • Fékezés (vagy bizonyos esetekben gyorsulás) közben az autó jobbra vagy balra húz.
  • Szokatlan, csörömpölő vagy épp csikorgó hangokat hallunk fékezés közben.
  • Ha a műszerfalon felgyullad a fékhibát jelző lámpa, akkor azonnal irány a szerelő!

Kire bízzuk a fékszerelést?

Egyet gyorsan szögezzünk le: a fékrendszer szerelése, karbantartása nem az a művelet, melyet otthon, a garázsban megcsinálunk!

Nincs azzal semmi baj, ha valaki lelkesen érdeklődik az autószerelés iránt, ám egy közúton közlekedő jármű esetén a fékeket csakis szakértőre szabad bízni, hiszen nem túlzunk, ha azt mondjuk, hogy élet-halál kérdésről van szó.

Egy rossz fékrendszer rendkívül balesetveszélyes, így csakis a megfelelő műhelyben javítandó a saját és a közlekedés egyéb résztvevőinek épsége érdekében.

Fékjavítás, fékcsere árak

Fékbetét csere / garnitúra első Normaidős, Autodata alapján
Fékbetét csere /garnitúra hátsó tárcsafék Normaidős, Autodata alapján
Fékbetét csere /garnitúra hátsó dobfék Normaidős, Autodata alapján
Féktárcsa csere (betéttel) / garnitúra 1. kategória Normaidős, Autodata alapján
Féktárcsa csere (betéttel) / garnitúra 2. kategória Normaidős, Autodata alapján
Fékcső csere (flexibilis) Normaidős, Autodata alapján
Fékcső csere (fix fm) Normaidős, Autodata alapján
Fékmunkahenger csere, tárcsafék csúszó Normaidős, Autodata alapján
Fékmunkahenger csere, dobfék Normaidős, Autodata alapján
Fékmunkahenger csere, tárcsafék (mono) Normaidős, Autodata alapján
Fékfolyadék csere Normaidős, Autodata alapján
Diagnosztikai légtelenítés Normaidős, Autodata alapján
Fékfolyadék pótlás, légtelenítés /darab Normaidős, Autodata alapján

Fékjavítás a 19. kerületben

Szervizünk szakemberei elkötelezettek a hivatásuk iránt, így biztos lehetsz benne, hogy nálunk a lehető legjobb kezekben lesz az autód!

A 19. kerületben várunk szeretettel, hogyha konkrét problémával, továbbá akkor is, ha rutin karbantartásra érkezel hozzánk.

Cégünk kiemelt figyelmet fordít az ügyfelek kényelmére, így komfortos, tiszta közegben várhatod majd az autód elkészültét.

A biztonság az első!

Csakis profikra bízd az autódat!