Hívj minket, ha profikra akarod bízni az autódat!
Mennyit bír egy vezérműszíj?
A kérdés remek, a válasz már kicsit nehezebb, ugyanis nem tudunk egy egységes számot mondani erre, csakis egy intervallumot: átlagosan 60.000-120.000 kilométer között van a legtöbb típus csereintervalluma.
Tudjuk, már ez sem igazán konkrét adat, de a valós kép még ettől is árnyaltabb, hiszen a fentebb írtak nem azt jelentik, hogy 60.000 és 120.000 kilométer között bármikor vihetjük vezérléscserére az autót.
Ne aggódj, azért nem olyan követhetetlen a dolog: ha tovább olvasol, elmagyarázunk mindent, amit a vezérléscseréről tudnod kell!
Ahogy említettük, a legtöbb vezérműszíjnál egy 60.000 és 120.000 kilométer közötti érték az a meghatározott pont, amikor mindenképpen cserélni kell ezt az alkatrészegyüttest.
Ettől pontosabbat mondani csak akkor lehetséges, hogyha ismerjük a jármű pontos típusát: ennek a szerelőd bármikor utána tud nézni, kérdezd bátran!
Azonban a megtett kilométerek önmagában nem biztos, hogy elegendő támpontként szolgálnak, ugyanis ezek mellett az idő is egy fontos tényező.
A legtöbb vezérműszíj 3, de maximum 5 évet bír ki, megtett kilométerektől függetlenül.
Ebből kifolyólag hiába mentél az autóddal csak 30.000 kilométert az elmúlt 5 évben, mégis cserélni kell a vezérműszíjat.
A vezérlés cseréje nem egy halogatható vagy elbagatellizálható szervizművelet, ugyanis a cserét a vezérműszíj anyagának öregedése miatt tették kötelezővé.
Az elöregedett vezérműszíj elszakadhat, és óriási károkat okozhat– akár akkorát is, aminél már kijelenthetjük, hogy tönkrement a motor.
Sajnos legyen bármilyen jó minőségű is az autónkban lévő szíj, az idő vasfoga nem kíméli, és biztosan túl is lehet használni – ezek miatt kérlek, hallgass a szerelődre, és megfelelő időközönként végeztesd el a cserét!
Ha már vezérléscseréről beszélgetünk, akkor fontos megemlíteni, hogy a vezérműszíjjal együtt cserélni érdemes a feszítő- és vezetőgörgőket, továbbá a vízpumpát is.
Ez sem opcionális, ugyanis egy új, feszes vezérműszíj képes tönkretenni a régi, használt vízpumpát, és fordítva is történhet gond: az elöregedett vízpumpa bizonyos esetekben beállhat, és egy ilyen hiba képes elszakítani a vezérműszíjat, ami a korábban említett károkat idézi majd elő.
A görgők cseréjének elmulasztása jobb esetben „csak” felerősíti a motorzajt, rosszabb esetben viszont egy beállt, megakadt görgő fokozott ütemben kezdheti koptatni a szíjat, ami ismételten szakadáshoz vezethet.
Mint láthatod, nem érdemes spórolni ezeken – ha vezérléscserére mész, hallgassa szakemberekre és cseréltesd a görgőket és a vízpumpát is ilyenkor!
Lassan ideje kicserélni a vezérlést?
A legjobb helyen jársz!
Szerelőink kortól, márkától és típustól függetlenül vállalják autódat – hívj minket bártan, és kérj időpontot!
Nálunk nem lesz zsákbamacska a végösszeg sem: mindenről előre tájékoztatni fogunk, így maximálisan kiszámítható lesz a folyamat!