Miért ne várjunk a fékjavítással?

Miért ne várjunk a fékjavítással?

Tudtad, hogy a közúti balesetek jelentős részét a rosszul működő fékrendszer okozza?

Szörnyű szembesülni ezzel a ténnyel, ugyanis a fék annyira alapvető kelléke egy gépjárműnek, mint a motor, mégis hajlamosak vagyunk elhanyagolni a karbantartását.

A hibás fékrendszer következményei

A fékszerkezet feladata, hogy az autónk sebességét hatékonyan, kiszámítható módon csökkentse, szükség esetén nullára redukálja.

Az, hogy egy rosszul működő fék megnehezíti a normál közlekedést, csak a kisebb gond, ugyanis a vészhelyzetekben van elengedhetetlen szerepe a féknek: ha hirtelen kényszerülünk megállni, a megnövekedett féktáv életveszélyes helyzetet is eredményezhet.

Milyen gyakran szükséges ellenőrizni a fékeket?

Milyen gyakran szükséges ellenőrizni a fékeket?

A hatályos jogszabályok szerint a 4 évnél idősebb gépjárműveket kétévente kell műszaki vizsgára vinni, melynek szerves része a fékek ellenőrzése is.

Ennek ellenére a szakemberek meglátása ettől eltérő: a fékek karbantartására javasolt szükséges gyakoriság az 1 éves időtartam.

Ezt az egy évet érdemes maximális időtartamnak tekinteni, tehát ettől tovább semmiképp sem halasztható a saját biztonságunk érdekében.

A legegyszerűbb az, hogyha az éves, rendszeres karbantartással egybekötve a fékeket is ellenőriztetjük.

Ezzel megelőzhető minden, fékkopásból eredő váratlan veszélyhelyzet, ugyanis a rendszeres ellenőrzések során lehetőség nyílik a kezdődő problémák azonnali orvosolására, ami nem csak a biztonságunkat növeli, hanem kevesebb költséggel is jár.

A fékproblémák egyértelmű jelei

Nem kell tisztában lenni a fékek pontos működésével ahhoz, hogy rögtön észlelhessük, ha valami probléma van velük.

Ha az alábbiak valamelyikét tapasztalod, akkor azonnal irány a szerelő!

  1. Ha a fék túlságosan puha, amikor benyomod a pedált, az biztosan bajra utal!
  2. Ugyanúgy gond az is, ha túlságosan nagy erőkifejtés szükségeltetik a fékpedál lenyomásához.
  3. Hiába nyomod a megszokott erővel a pedált, érezhetően lassabban áll meg a kocsi.
  4. Fékezéskor az autó és a kormány berezonál.
  5. Rángat a fék.
  6. Fékezéskor nem tartható az egyenes menetirány, hanem félrehúz az autó.
  7. Ezeken felül az is egyértelmű jel, hogyha a fékproblémát jelző lámpa felgyullad a műszerfalon.

Fékjavítás, fékcsere árak

Fékbetét csere / garnitúra első Normaidős, Autodata alapján
Fékbetét csere /garnitúra hátsó tárcsafék Normaidős, Autodata alapján
Fékbetét csere /garnitúra hátsó dobfék Normaidős, Autodata alapján
Féktárcsa csere (betéttel) / garnitúra 1. kategória Normaidős, Autodata alapján
Féktárcsa csere (betéttel) / garnitúra 2. kategória Normaidős, Autodata alapján
Fékcső csere (flexibilis) Normaidős, Autodata alapján
Fékcső csere (fix fm) Normaidős, Autodata alapján
Fékmunkahenger csere, tárcsafék csúszó Normaidős, Autodata alapján
Fékmunkahenger csere, dobfék Normaidős, Autodata alapján
Fékmunkahenger csere, tárcsafék (mono) Normaidős, Autodata alapján
Fékfolyadék csere Normaidős, Autodata alapján
Diagnosztikai légtelenítés Normaidős, Autodata alapján
Fékfolyadék pótlás, légtelenítés /darab Normaidős, Autodata alapján

Fékek karbantartása Budapesten

A fékeket, lényeges szerepükből fakadóan, egyáltalán nem mindegy, kire bízza az ember.

Szervizünkben szakértelem, kényelem és modern, tiszta környezet fog várni, hogy ne csak az autód, hanem Te magad is magas színvonalú szolgáltatásban részesülhess.

Legyen akár régi, akár új típusú autód, műhelyünkben el tudjuk végezni a szükséges javításokat, beleértve természetesen a fékek karbantartását is.

A maximális komfort érdekében már online árajánlatkérésre és időpontfoglalásra is lehetőséged nyílik, továbbá telefonon is állunk rendelkezésedre, hogyha kérdésed lenne.

Hívj minket bátran, vagy foglalj időpontot online, ha azt szeretnéd, hogy gépjárműved hosszú ideig biztonságosan képes legyen szolgálni Téged!