Hívj minket, ha profikra akarod bízni az autódat!
Tudtad, hogy a vezérlés megfelelő időközönkénti cseréje az egyik legfontosabb karbantartási művelet?
Akár tudtad, akár nem, a következő néhány tippünk bizonyára hasznos lesz számodra ahhoz, hogy a maximális precizitással tudj odafigyelni az autódnak ezen részére.
Cikkünkben átnézzük a vezérműszíj és vezérműlánc témájával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.
A köznyelvben gyakran keveredik a vezérműszíj és vezérműlánc fogalma, ami a hasonló funkció miatt egyrészről érthető, másrészt viszont ildomos képben lenni a különbségekkel, és azzal is, az autónk melyik típust használja.
Mindkettőnek az a feladata, hogy összhangban tartsa a vezérműtengelyt és a főtengelyt, de az elhelyezkedésükben és az anyagukban különbség van.
A vezérműláncnak van egy ún. „háza” a motorban, mely megfelelő kenést biztosít neki a motorolaj által.
A szíj esetén ilyen nincs, ez az alkatrész a motoron kívül helyezkedik el, és nincs az előzőekben említett kenése sem.
Ez utóbbi miatt a vezérműszíj sérülékenyebb, hajlamos lehet a kiszáradásra, ebből – és kevésbé strapabíró anyagából adódóan rövidebb élettartamú társánál, ám cserébe jóval olcsóbb és halkabb is.
Nem fenyegetni akarunk, de ez az igazság: ha nem ügyelsz a vezérlés megfelelő állapotára, akkor súlyos gondok üthetik fel a fejüket a láncos és szíjas megoldás esetén is.
Egy elszakadó vezérműszíj vagy -lánc akár a kocsid motorját is tönkreteheti, a szakadás rendkívül balesetveszélyes, sőt, a javítása is költséges (ha egyáltalán javítható a probléma).
A megelőzés itt is kulcsfontosságú, így nem szabad elhanyagolni a szervizeket, ha vezérlésről van szó!
Természetesen az eltérő járműtípusok miatt általánosítani nem teljesen lehet, azonban van néhány ökölszabály, melynek figyelembevételével mindig rendben lehet az autód ezen része.
A vezérlést a futott kilométerek száma vagy az időtartam alapján szokás cserélni.
Ha a kilométereket vesszük alapul, akkor vezérműszíj esetén általában 60 ezer és 120 ezer kilométer között szokott lenni a csereintervallum, de ha nem közlekedünk ennyit az autóval, akkor is érdemes 3-5 évente megejteni ezt a szervizműveletet.
A vezérműlánc esetén jobb a helyzet, ott akár 200 ezer kilométer is lehet az irányadó szám, de mindenképp érdemes egy hozzáértő szakemberrel konzultálni az autónk pontos típusának adatairól láncos és szíjas meghajtás esetén is.
A szerelő javaslatait megfogadva pedig mindenképpen figyeljünk oda, és kérjünk időpontot, ha eljön a csere ideje!
Ideje lenne kicserélni a vezérműszíjat?
Ha igen, akkor a Métánál garantáltan jó helyen vagy: szervizünkben fogadunk Téged bármilyen típusú, korú vagy márkájú autóval is érkezel!
Természetesen a szolgáltatás időpontfoglaláshoz kötött, de ezt elintézheted telefonon és személyesen egyaránt.
Gyere a Métához, és tapasztald meg a minőségi, megbízható, kiszámítható autószerelés élményét!