Futómű javítás a Méta Autószerviznél

Futómű javítás a Méta Autószerviznél

Szervizünkben a futómű javítása szorosan összefügg magával a futómű beállítással, mert gyakran előfordul, hogy egy futómű beállítás előtti alapos átvizsgálás során derül ki, hogy egyes alkatrészekkel, esetleg a gumikkal problémák vannak.

Ilyen esetben a futómű beállítását addig nem tudjuk elvégezni, míg ezek a felfedett hibák nem kerülnek javításra.

Ez a leggyakoribb eset, de azért olyan is van, amikor már egy konkrét hibával érkeznek hozzánk, és mi egyből tudjuk, hogy valamilyen javítási munkát kell elvégeznünk.

A javítás a mi szótárunkban nem csak az alkatrészek cseréjét jelenti, hanem a szó szerinti javítást/felújítást is: igyekszünk költséghatékonyan dolgozni, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek, így pedig, ha valamit javítani lehet, akkor inkább erre törekszünk.

A futómű részeinek és alkatrészeinek javítása

Beszéljünk először a javításról, illetve felújításról: sokan vannak, akik a magasabb profit reményében olyan alkatrészeket is cserére ítélnek, amiket például fel is lehetne újítani, nyilván sokkal kisebb költségekkel.

Az egyik leggyakoribb ilyen eset az, amikor meghibásodnak a szilentek a lengőkarokon (ezek fontos elemek, hiszen az egymással ellentétesen mozgó alkatrészeket kötik össze, és feszesen tartják azokat).

Ezeket a szilenteket, nem minden típusnál, de lehet cserélni (szilentezni) is – így pedig, nem kell minden esetben kicserélni az egész lengőkart.

Ha a lengőkarok amúgy teljesen jó állapotban vannak és alapvetően jól működnek, akkor mi nem fogunk rábeszélni Téged a cseréjükre, csak azért, hogy nekünk jó legyen.

A szilentek cseréjével gyakorlatilag egy, a lengőkarokat érintő felújítási, javítási munkát végzünk a cserélés helyett.

Páros alkatrész, páros javítás

Páros alkatrész, páros javítás

Nagyon fontos, hogy minden olyan alkatrészt, amiből kettő van – tehát páros -, azt minden esetben együtt kellene cserélni.

Ez akkor is igaz, ha a páros alkatrésznek csak az egyik darabja rossz vagy hibás, ennek az oka pedig nagyon egyszerű: ezek az elemek együtt mozognak, ugyanazon az elven működnek, és ugyanazt a feladatot látják el.

Így tehát, ha az egyik fele meghibásodik, akkor a másik egy plusz terhelést kap.

Olyan ez, mint amikor fáj mondjuk a bal lábad, nehezen tudsz rálépni, próbálod kímélni, és ezért a jobb lábadra helyezed a súlyod, ami így értelemszerűen nagyobb terhelés alatt lesz: ezt nem fogod érezni azonnal, csak pár nap után.

Ugyanez a helyzet a páros alkatrészekkel is: hiába cseréljük ki a hibás elemet, mert már elindult a károsodás a hibátlannak tűnőnél is, még ha nem is érződik.

Ezért mi a páros alkatrészeket csak párban cseréljük, javítjuk.

Futómű javítás árak

Első 1. kategória 14 900 Ft
Hátsó 1. kategória 14 900 Ft
Első 2. kategória 18 000 Ft
Hátsó 2. kategória 18 000 Ft
Toronycsapágy 17 900 Ft
Spirálrugó csere 17 900 Ft
Spirálrugó csere – hátsó 1. kategória 11 900 Ft
Spirálrugó csere – hátsó 2. kategória 17 900 Ft
Stabilizátor pálca csere 10 700 Ft
Lengőkar csere 11 900 Ft / óra
Támasztó gömbfej csere 11 900 Ft/ óra
Laprugó - elől 29 900 Ft / oldal - tól
Laprugó - hátul 29 900 Ft / oldal - tól
Spirálrugó – első ktg. 15 000 Ft / darab
Spirálrugó – hátsó ktg. 15 000 Ft / darab
Torziós rugó – 1. kategória 47 900 Ft - tól
Torziós rugó – 2. kategória 59 900 Ft - tól
Futómű beállítás, szerviz, árak, Budapest 19. kerület

Műszeres futómű beállítás és árak a Méta Autószerviznél

A futómű beállítása rendkívüli precizitást igénylő művelet. Jól felszerelt szervizünkben 3D technológiával működő futóműállító géppel és tapasztalt kollégákkal várunk!

Futómű javítás, szerviz, árak, Budapest 19. kerület

Futómű javítás a Méta Autószerviznél

A futómű javítása elsősorban az ide tartozó alkatrészek javítását, felújítását, illetve cseréjét is jelenti. De ez utóbbira nem minden esetben van szükség!