Foglalj időpontot, ha profikra akarod bízni az autódat!
Szervizünkben a futómű javítása szorosan összefügg magával a futómű beállítással, mert gyakran előfordul, hogy egy futómű beállítás előtti alapos átvizsgálás során derül ki, hogy egyes alkatrészekkel, esetleg a gumikkal problémák vannak.
Ilyen esetben a futómű beállítását addig nem tudjuk elvégezni, míg ezek a felfedett hibák nem kerülnek javításra.
Ez a leggyakoribb eset, de azért olyan is van, amikor már egy konkrét hibával érkeznek hozzánk, és mi egyből tudjuk, hogy valamilyen javítási munkát kell elvégeznünk.
A javítás a mi szótárunkban nem csak az alkatrészek cseréjét jelenti, hanem a szó szerinti javítást/felújítást is: igyekszünk költséghatékonyan dolgozni, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek, így pedig, ha valamit javítani lehet, akkor inkább erre törekszünk.
Beszéljünk először a javításról, illetve felújításról: sokan vannak, akik a magasabb profit reményében olyan alkatrészeket is cserére ítélnek, amiket például fel is lehetne újítani, nyilván sokkal kisebb költségekkel.
Az egyik leggyakoribb ilyen eset az, amikor meghibásodnak a szilentek a lengőkarokon (ezek fontos elemek, hiszen az egymással ellentétesen mozgó alkatrészeket kötik össze, és feszesen tartják azokat).
Ezeket a szilenteket, nem minden típusnál, de lehet cserélni (szilentezni) is – így pedig, nem kell minden esetben kicserélni az egész lengőkart.
Ha a lengőkarok amúgy teljesen jó állapotban vannak és alapvetően jól működnek, akkor mi nem fogunk rábeszélni Téged a cseréjükre, csak azért, hogy nekünk jó legyen.
A szilentek cseréjével gyakorlatilag egy, a lengőkarokat érintő felújítási, javítási munkát végzünk a cserélés helyett.
Nagyon fontos, hogy minden olyan alkatrészt, amiből kettő van – tehát páros -, azt minden esetben együtt kellene cserélni.
Ez akkor is igaz, ha a páros alkatrésznek csak az egyik darabja rossz vagy hibás, ennek az oka pedig nagyon egyszerű: ezek az elemek együtt mozognak, ugyanazon az elven működnek, és ugyanazt a feladatot látják el.
Így tehát, ha az egyik fele meghibásodik, akkor a másik egy plusz terhelést kap.
Olyan ez, mint amikor fáj mondjuk a bal lábad, nehezen tudsz rálépni, próbálod kímélni, és ezért a jobb lábadra helyezed a súlyod, ami így értelemszerűen nagyobb terhelés alatt lesz: ezt nem fogod érezni azonnal, csak pár nap után.
Ugyanez a helyzet a páros alkatrészekkel is: hiába cseréljük ki a hibás elemet, mert már elindult a károsodás a hibátlannak tűnőnél is, még ha nem is érződik.
Ezért mi a páros alkatrészeket csak párban cseréljük, javítjuk.
Első 1. kategória | 14 900 Ft |
---|---|
Hátsó 1. kategória | 14 900 Ft |
Első 2. kategória | 18 000 Ft |
Hátsó 2. kategória | 18 000 Ft |
Toronycsapágy | 17 900 Ft |
Spirálrugó csere | 17 900 Ft |
Spirálrugó csere – hátsó 1. kategória | 11 900 Ft |
Spirálrugó csere – hátsó 2. kategória | 17 900 Ft |
Stabilizátor pálca csere | 10 700 Ft |
Lengőkar csere | 11 900 Ft / óra |
Támasztó gömbfej csere | 11 900 Ft/ óra |
Laprugó - elől | 29 900 Ft / oldal - tól |
Laprugó - hátul | 29 900 Ft / oldal - tól |
Spirálrugó – első ktg. | 15 000 Ft / darab |
Spirálrugó – hátsó ktg. | 15 000 Ft / darab |
Torziós rugó – 1. kategória | 47 900 Ft - tól |
Torziós rugó – 2. kategória | 59 900 Ft - tól |
A futómű beállítása rendkívüli precizitást igénylő művelet. Jól felszerelt szervizünkben 3D technológiával működő futóműállító géppel és tapasztalt kollégákkal várunk!
A futómű javítása elsősorban az ide tartozó alkatrészek javítását, felújítását, illetve cseréjét is jelenti. De ez utóbbira nem minden esetben van szükség!