Hívj minket, ha profikra akarod bízni az autódat!
A kuplung egy olyan része az autónak, amin szerencsére könnyen észre lehet venni, hogy ha valami nincs rendben vele.
Mivel folyamatosan fizikai kontaktban van vele a sofőr, így pontosan tudja, hogy milyen erősen kell lenyomni a pedált, hol van a fogáspontja, ezáltal pedig azt is gyorsan észreveszi, ha nincs erőátvitel a rendszerben.
Vannak olyan tipikus hibák, amik az esetek 95%-ában konkrétan a kuplungra utaló problémát jeleznek.
Ilyen például, ha:
A helyzet egyedül akkor nem teljesen egyértelmű, ha a kuplung alapvetően jól fog, de ugyanúgy rángat az autó, illetve leállításnál kattanó hangot hallunk a váltó felől – ilyenkor jó eséllyel a kettős tömegű lendkerekekkel lehet a gond, amire csak a csere a megoldás.
Ezekre a jelekre érdemes figyelni, és mielőbb elvinni szervizbe az autót, mielőtt elérkezne az a pont, hogy a délutáni csúcsforgalomban esetleg megáll alattad az autó.
Ha hibás kuplungról van szó, akkor ott az esetek jelentős részében cseréről beszélünk, az esetek kis százalékában vannak csak olyan helyzetek, amikor ez nem szükséges.
Az ilyen munkálatok komolyabb eszközöket igényelnek, mert nem annyira egyszerű hozzáférni a tengelykapcsolóhoz: kell hozzá például motortartó gerenda, illetve a féktengelyeket is ki kell kötni.
Ami teljesen biztos, az az, hogy minden egyes munkálatot célszerszámokkal végzünk, legyen szó a kuplung szervizeléséről, vagy bármi másról.
Ha magát a tengelykapcsolót, illetve a tengelykapcsoló pedált érinti az adott probléma, vagy meghibásodás, akkor nincs lehetőség javításra, cserélni kell.
Ez sajnos elkerülhetetlen, hiszen a biztonságos közlekedésben rendkívül fontos szerepe van.
Kivételt képez például az az eset, amikor azért nem fog rendesen a kuplung, mert egy nagyobb csúsztatás következtében megégett a felület – ilyenkor van lehetőség javításra is, amit rövid határidőn belül el tudunk végezni.
Amikor cseréről beszélünk, akkor az mindig szettben történik, tehát ilyenkor cserélni kell – de legalábbis mindenképpen érdemes – a kinyomó csapágyat mozgató mechanizmust is.
Szervizünkben mind a mechanikus, mind pedig a hidraulikus mechanizmust is tudjuk cserélni.
Javításra ritkábban van lehetőség és esély, de persze ez is előfordul.
Elsősorban a kuplungtárcsáknál jöhet szóba ez a lehetőség: szervizünkben vállaljuk az egyedi kuplungtárcsák javítását is, amire a legtöbb helyen nincs lehetőség.
Idetartozik a tapadófelület újra rakása, újra ferodolozása is – ez leginkább az épített autókat érinti.
Mivel alapvetően külföldön szoktak az autótulajdonosok egyedi tárcsát csináltatni, így az általunk végzett javítás mindenképpen előnyös lehet, mert így nem fog hetekre kiesni az autó, hiszen záros határidőn belül el tudjuk végezni a javítást.
Kuplungcsere (hosszmotor) | 65 900 Ft – tól |
---|---|
Kuplungcsere (keresztmotor) | 53 900 Ft - tól |
Váltócsere (keresztmotor) | 53 900 Ft |
Váltócsere (hosszmotor) | 65 900 Ft |
Lendkerék felszabályozás | 14 300 Ft |
Automataváltó csere + feltanítás | 78 000 Ft - tól |
Váltóolaj csere (munkadíj) | 6 900 Ft |
Váltóolaj csere – automata (kivéve Aishin) | 14 900 Ft - tól |
Ha tehát úgy érzed, hogy ráz az autód, könnyebben tudod benyomni a kuplungot, mint máskor, esetleg máshol van a fogáspont, zajt hallasz a váltó felől, kérj időpontot 19. kerületi szervizünkbe!