Hívj minket, ha profikra akarod bízni az autódat!
Sajnos a lengéscsillapító is egy olyan része a járműveknek, ami idővel elhasználódik, elkopik.
Ezért évente, illetve nagyjából minden 30.000 kilométer környékén már érdemes ellenőriztetni az állapotát.
Szervizünkben a lengéscsillapító átvizsgálásának a folyamata két részből tevődhet össze:
A mechanikus ellenőrzés nagyon egyszerű, és az egyértelmű hibára azonnal fényt deríthet: ilyenkor szemrevételezéssel állapítjuk meg, hogy szivárog, esetleg folyik-e a lengéscsillapító olaj.
A tapasztalati szűrés is fontos, de igazán az erre szolgáló berendezéssel válik teljessé az átvizsgálás.
A másik mód, amikor egy speciális ellenőrzésre alkalmas berendezéssel mérjük fel a lengéscsillapító állapotát, amiről az eszköz egy százalékos arányt ad meg.
Ha ez az arány kormányzott keréknél 40% körüli, nem kormányzott kerék esetében 20% körüli, esetleg az alatti, akkor már nem célszerű a javítás, és cserére van szükség.
Mivel a lengéscsillapító fő feladata, hogy az úton tartsa az autót, így bőven vannak olyan jelek, amik menet közben felhívhatják a figyelmedet az innen eredő problémákra.
Ilyen lehet például:
Alapvetően az autó túlzott rugózása minden esetben – tehát nem csak fékezéskor – intő jel lehet: ha álló helyzetben meglökdösöd vagy lenyomod az autó elejét/hátulját és sokáig „leng”, akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy ki kell cserélni a lengéscsillapítót.
Persze, nem minden esetben szükséges cserélni, vannak olyan hibák – például a szilentek elhasználódása – amiket felújítással is lehet orvosolni.
Az is előfordulhat, hogy alapvetően maga a lengéscsillapító rendben van, viszont ugyanez már nem mondható el a rugókról és a toronycsapágyakról.
Ezeknek a cseréjét hidraulikus autókon is el tudjuk végezni.
Légrugós autókon szintén tudunk mind rugót, mind pedig lengéscsillapítót cserélni, és a megfelelő diagnosztikai műszerünkkel hozzá is tudjuk tanítani ezeket a gépjárműhöz.
Mivel minden autó műszaki specifikációjához, illetve szervizkönyvéhez van hozzáférésünk, így gyakorlatilag nincs olyan munkafolyamat, amit ne tudnánk szakszerűen végrehajtani az utasítások alapján.
Első 1. kategória | Normaidős, Autodata alapján |
---|---|
Hátsó 1. kategória | Normaidős, Autodata alapján |
Első 2. kategória | Normaidős, Autodata alapján |
Hátsó 2. kategória | Normaidős, Autodata alapján |
Toronycsapágy | Normaidős, Autodata alapján |
---|---|
Spirálrugó csere | Normaidős, Autodata alapján |
Spirálrugó csere – hátsó – 1. kategória | Normaidős, Autodata alapján |
Spirálrugó csere – hátsó – 2. kategória | Normaidős, Autodata alapján |
Furcsa hangok, nehezen tekerhető kormány? Ez csak néhány lehetséges jel, amely a toronycsapágy hibájára utal. Cikkünkből mindent megtudhatsz a problémáról!
Valami nem stimmel az autóddal? Nem kanyarodik megfelelően, sokat rugózik megállás után? Ha ezeket tapasztalod, akkor muszáj lesz megnézni a lengéscsillapítókat! Olvasd el a részleteket!
A rossz lengéscsillapítók balesetveszélyes helyzetet okozhatnak, így fontos, hogy mielőbb felismerjük a jeleket. Cikkünkből meg tudod, mik utalnak ezen alkatrész hibájára!
Ha sor kerül a lengéscsillapítók cseréjére, érdemes tisztában lenni azzal, hogy hogyan is zajlik a folyamat: mennyibe kerül, mennyi ideig tart, hogyan végzik? Erre adunk választ Neked cikkünkben!
Te tudod, hogy milyen jelek utalnak a lengéscsillapítók gondjára? Ha nem, az bizony öreg hiba! Cikkünkből megtudod, mik a hiba jelei, valamint képbe kerülhetsz a lengéscsillapítók témájában.
Tudtad, hogy a lengéscsillapítók és fékek hatásfokának ellenőrzése nem csak a műszaki vizsga miatt fontos? Olvasd el, miért fontos, hogy rendszeresen ellenőriztesd ezeket is!