Várunk lengéscsillapító szervizünkbe a 19. kerületben

Várunk lengéscsillapító szervizünkbe a 19. kerületben

Sajnos a lengéscsillapító is egy olyan része a járműveknek, ami idővel elhasználódik, elkopik.

Ezért évente, illetve nagyjából minden 30.000 kilométer környékén már érdemes ellenőriztetni az állapotát.

Így csináljuk mi

Szervizünkben a lengéscsillapító átvizsgálásának a folyamata két részből tevődhet össze:

  • mechanikus vizsgálat, vagyis szemrevételezés és
  • egy speciális berendezéssel történő átvizsgálás.

A mechanikus ellenőrzés nagyon egyszerű, és az egyértelmű hibára azonnal fényt deríthet: ilyenkor szemrevételezéssel állapítjuk meg, hogy szivárog, esetleg folyik-e a lengéscsillapító olaj.

A tapasztalati szűrés is fontos, de igazán az erre szolgáló berendezéssel válik teljessé az átvizsgálás.

A másik mód, amikor egy speciális ellenőrzésre alkalmas berendezéssel mérjük fel a lengéscsillapító állapotát, amiről az eszköz egy százalékos arányt ad meg.

Ha ez az arány kormányzott keréknél 40% körüli, nem kormányzott kerék esetében 20% körüli, esetleg az alatti, akkor már nem célszerű a javítás, és cserére van szükség.

Milyen jelek utalhatnak arra, hogy probléma van a lengéscsillapítóval?

Milyen jelek utalhatnak arra, hogy probléma van a lengéscsillapítóval?

Mivel a lengéscsillapító fő feladata, hogy az úton tartsa az autót, így bőven vannak olyan jelek, amik menet közben felhívhatják a figyelmedet az innen eredő problémákra.

Ilyen lehet például:

  • ha kanyarodásnál azt érzed, hogy az autó nem kellően stabil
  • ha az abroncsaid rendellenesen kopnak (kagylósodás)
  • fékezéskor, megálláskor az autó túlzottan rugózik

Alapvetően az autó túlzott rugózása minden esetben – tehát nem csak fékezéskor – intő jel lehet: ha álló helyzetben meglökdösöd vagy lenyomod az autó elejét/hátulját és sokáig „leng”, akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy ki kell cserélni a lengéscsillapítót.

Persze, nem minden esetben szükséges cserélni, vannak olyan hibák – például a szilentek elhasználódása – amiket felújítással is lehet orvosolni.

A lengéscsillapító javítása: rugók és a toronycsapágyak cseréje

Az is előfordulhat, hogy alapvetően maga a lengéscsillapító rendben van, viszont ugyanez már nem mondható el a rugókról és a toronycsapágyakról.

Ezeknek a cseréjét hidraulikus autókon is el tudjuk végezni.

Légrugós autókon szintén tudunk mind rugót, mind pedig lengéscsillapítót cserélni, és a megfelelő diagnosztikai műszerünkkel hozzá is tudjuk tanítani ezeket a gépjárműhöz.

Mivel minden autó műszaki specifikációjához, illetve szervizkönyvéhez van hozzáférésünk, így gyakorlatilag nincs olyan munkafolyamat, amit ne tudnánk szakszerűen végrehajtani az utasítások alapján.

Lengéscsillapító csere

Első 1. kategória 17 900 Ft
Hátsó 1. kategória 17 900 Ft
Első 2. kategória 21 600 Ft
Hátsó 2. kategória 21 600 Ft

Toronycsapágy és rugók cseréje

Toronycsapágy 14 900 Ft
Spirálrugó csere 14 900 Ft
Spirálrugó csere – hátsó – 1. kategória 9 900 Ft
Spirálrugó csere – hátsó – 2. kategória 14 900 Ft